• שאלות? התקשרו אלינו: 1800-100-198

  • משלוחים חינם בקניה מעל 300 שקלים !

סגור
תפריט
המוצר נוסף
בריחת שתן אצל נשים

על תופעת בריחת השתן, בקרב נשים בכלל, ובמהלך ההיריון בפרט

מתי היא מתרחשת, כיצד ניתן לטפל בה ולמה היא בעצם נגרמת. כל אלו ועוד בכתבה שהכנו עבורכן הנשים

מהי בריחת שתן?

בריחת שתן זו תופעה שכיחה בה חווה האדם אובדן שתן בלתי רצוני. ישנה תחושת מבוכה בקרב האוכלוסייה הסובלת מתופעה זו ועל כן רבים אינם מדווחים אודותיה, לכן ניתן רק להעריך את מימדי התופעה. ההערכות אומרות כי נשים סובלות מהתופעה הזו כמעט פי שניים מגברים. שליש מהנשים בגילאי 40+ חוות בריחת שתן לפחות אחת לשבוע, כאשר חלקן סובלות מבריחת שתן חמורה יותר. שכיחות התופעה עולה עם הגיל בהתאמה.

מתי התופעה מתרחשת?

בעת דחיפות – כאשר ישנה דחיפות רבה להתרוקן, אך לא מספיקים לעשות זאת בזמן.

בעת מאמץ – זה יכול לקרות במהלך אימון בו עושים פעולה מאומצת, ואף במהלך אפצ'י או שיעול שגרתי אשר מפעילים לחץ על הבטן.

מה הם הגורמים לתופעה?

ישנם מקרים בהם נעשתה פגיעה בלתי הפיכה בעקבות תאונה או ניתוח שהסתבך, ומנגד, ישנם שינויים זמניים אשר מביאים להיתכנות התופעה כגון:

  • שינויים החלים כתוצאה מגיל המעבר – המביאים להיחלשות של הרקמות.
  • הריון ולידה – בעקבות הלחץ על הרחם ועל שלפוחית השתן תיתכן פגיעה בשריר האחראי על פתיחה וסגירה של שלפוחית השתן.
  • עודף משקל
  • שיעול כתוצאה מעישון – מחליש את השריר האחראי על השליטה בשלפוחית השתן.
  • לקיחת תרופות משתנות.

מה ניתן לעשות?

קודם כל לנשום עמוק, כפי שהבנתן, בריחת שתן היא דבר טבעי ונפוץ שקורה למרבית בני האדם בשלב כזה או אחר במהלך החיים. ישנם מספר טיפולים שיכולים לעזור להקטנת מימדי התופעה:

  1. שינויים התנהגותיים:

– צריכה מוקטנת של משקאות מעוררים שתן כגון קפה, אלכוהול ומשקאות מוגזים.

– לא לשתות נוזלים כשעתיים לפני השינה

– הפסקת עישון

– פעילות ספורטיבית

  1. שימוש במוצרי ספיגה: מספקים הגנה דיסקרטית לתופעה בדמות תחתונים סופגים לנשים או תחבושות / פדים בעלי ספיגה, אשר יאפשרו לכן להמשיך באורח החיים הרגיל ללא כל הפרעה.

בריחת שתן בלילה אצל נשים

בקרב חלק מהנשים, תופעה זו מתרחשת גם במהלך השינה, ובכך פוגעת באיכות החיים שכן השינה נחוצה לנו לשגרת היום – יום. בנוסף, נמצא כי תופעה זו לעיתים קרובות באה ביחד עם תופעות נוספות כגון זיהום בדרכי השתן, תכיפות במתן שתן ועוד.

הטיפול בתופעה של בריחת שתן בלילה דומה לטיפול בבריחת שתן ביום, מלבד העובדה שלמהלך הלילה ישנם מוצרי ספיגה ייעודיים, אשר יעניקו ספיגה יותר גבוהה ובכך לא תמצאו את עצמכן קמות בבוקר כאשר הסדין מלוכלך. לכן, כאשר אתן רוכשות מוצר ספיגה, שימו לב שהוא מתאים ללילה.

בריחת שתן אצל נשים בהריון

כאמור, התופעה מתרחשת גם בקרב נשים בהריון, והיא נפוצה ביותר. הרחם הגדל לוחץ על שלפוחית השתן וכך נוצרת בריחת השתן. אצל חלק מהנשים זו בריחה של כמה טיפות בודדות, ואצל חלקן התופעה יותר רצינית. כל מאמץ קטן, אפילו אפצ'י או שיעול, עלול לגרום לבריחה.

מה ניתן לעשות?

מכיוון שבמהלך ההיריון שרירי רצפת האגן נחלשים, מומלץ לחזק אותם באמצעות מספר תרגילים ייעודיים. בנוסף, שימוש בתחתונים סופגים לנשים או תחבושות / פדים לבריחת שתן עוזרים גם כן, תוך דיסקרטיות מלאה, ניתן להמשיך באורח חיים תקין, לצד התופעה של בריחת השתן.

0 תגובות
כתבו משהו
תודה! הטופס נשלח