המוצר נוסף
כיצד מטפלים ומונעים פצעי לחץ?

כיצד מטפלים ומונעים פצעי לחץ?

סובלים מפצעי לחץ בגב או בטוסיק? מאמר זה יעשה לכם סדר בכל הנוגע לפצעי לחץ. החל ממה זה בכלל פצעי לחץ, מהם הגורמים לתופעה, וכיצד ניתן לטפל ולמנוע פצעי לחץ באמצעות מספר דרכים וטיפים.

ראשית, נגיד כי המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ או אבחנה רפואית.
מה שכן – לנו באדולים יש מגוון רחב של מוצרים למניעה ולטיפול בפצעי לחץ, ונשמח לסייע לכם בכל שאלה בנושא זה בטלפון 1-800-100-198

מה הם פצעי לחץ?

פצעי לחץ הם תופעה המתרחשת כאשר ישנה פגיעה מקומית בעור וברקמות שמתחתיו, הנגרמת מחוסר באספקת דם כתוצאה מלחץ מקומי ממושך. לחץ זה עשוי להיגרם כתוצאה ממשקל הגוף עצמו (במקרה של אנשים המרותקים למיטה) או כתוצאה מחיכוך קבוע של אזור מסוים בגוף. ישנן מספר דרגות לפצעי לחץ ולכל דרגה ישנו טיפול שונה וייחודי לה.

הגורמים לפצעי הלחץ

זוהי בעיה בריאותית שהשכיחות שלה עולה בקצב גבוה בשנים האחרונות, בעיקר אצל אנשים מוגבלים ומרותקים למיטה, בקרב אוכלוסיית הקשישים. ישנם מספר גורמים להופעת פצעי הלחץ בקרב חולים מבוגרים – חלקם קשורים לפצע עצמו וחלקם האחר מערכתיים: הרקע הרפואי, המצב התפקודי, שינויים פיזיולוגיים והמצב התזונתי – לכל אלה ישנו חלק בהופעת פצעי לחץ.
חוסר תנועה הוא גורם הסיכון המשמעותי ביותר להופעת פצעי לחץ. אי התזוזה של האדם וכתוצאה מכך חוסר התזוזה של האיבר מביא לכך שנוצר לחץ על המקום ולהופעת הפצעים.

פצעי לחץ
פצעי לחץ

היכן קורים פצעי לחץ?

מרבית פצעי הלחץ מתפתחים באזור האגן והטוסיק, ובחלקו התחתון יותר של הגוף. גם הגב ועמוד השדרה, שכמות, מרפקים, עורף, ברכיים, קרסוליים ועצמות הירך הן נקודות בהן קיים סיכון גבוה להיווצרות פצעי לחץ.

כיצד ניתן לטפל בפצעי לחץ?

הטיפול בפצעי לחץ עשוי להיות ארוך ומורכב ויכול להיעשות במספר דרכים, בבית או בבית החולים. הדרך לטפל בפצעי הלחץ היא להפחית ככל הניתן את הלחץ שקיים.

מניעה: קודם כל, חשוב למנוע את פצעי לחץ. כמו לדוגמה במקרה של מטופל שידוע שהולך להיות מרותק למיטה במשך זמן מה, חשוב לספק לו אביזרים למניעת פצעי לחץ כגון:

טיפול: אם וכאשר מתפתח פצע לחץ, יש לטפל בו מקומית עד לריפוי מלא, ולדאוג למנוע לחץ נוסף על המקום בו כבר קיים הפצע וזאת על ידי שינוי תנוחת השכיבה/ הישיבה של המטופל ושימוש באביזרים המתאימים שהזכרנו למעלה. בנוסף חשוב לדאוג למטופל לתזונה נכונה הכוללת חלבונים.

מאחלים לכם בריאות איתנה, ותמיד כאן בשבילכם לכל שאלה ובקשה בטלפון 1-800-100-198

אדולים – שומרים על אורח חיים

0 תגובות
כתבו משהו
תודה! הטופס נשלח

Powered by - Wemake